Hart voor onze kinderen, 23 september 2023.

SENSOA werkt samen met de WHO en andere VN-organisaties.

UNESCO heeft een standaardprogramma seksuele voorlichting opgesteld, met als doel enkele van de ‘Sustainable Development Goals ‘ van Agenda 2030 van de Verenigde Naties te bereiken. Een Europese versie wordt daaruit afgeleid, aangepast aan onze Westerse cultuur. Vanuit deze Europese versie wordt tenslotte de SENSOA, EVRAS, Rutger’s-gids opgesteld. Deze programma’s verschillen nog onderling. Sensoa is een light versie en zit vervat in de website. Dus deze programma’s worden top-down ingevoerd.

Ongenoegen bij de basis.

Zowel het internationaal programma als de nationale invulling stuit op veel weerstand van de basis, omdat er een duidelijk een vrijzinnige ideologie achter schuilt. Dit hebben we nu kunnen zien in Wallonië. We staan zeker niet achter de brandstichting van scholen, maar de stem van de ouders moet gehoord worden.

Geschiedenis
Het verplichte seksuele onderwijs, zoals men nu in Wallonië oplegt, is niet nieuw. Dit is ingevoerd  in de jaren zeventig, na de seksuele revolutie van 1968. Hierdoor werd voor het eerst het ouderlijk gezag in de opvoeding uitgehold. Nochtans zijn de ouders de eerste opvoeders. Dat staat in de Grondwet. De tegemoetkoming was toen al dat  de seksuele voorlichting, neutraal moest zijn met eerbied voor de filosofische, ideologische of godsdienstige opvattingen van de ouders en de leerlingen.

Met door de staat gefinancierde programma’s legden ze toen al hun revolutionaire visie op. Wat begon met seksuele voorlichting voor jongeren in de puberteit, heeft zich ontwikkeld tot een instrument om de genderideologie en de seksualisering ook van jonge kinderen erdoor te drukken via grensoverschrijdende leerdoelen.

Agressieve technieken
Daarbij werden er agressieve technieken ingezet om kinderen onomkeerbaar te misvormen.  1 De vernietiging van het schaamtegevoel, 2 de activering van de seksuele begeertes vanaf de jongste kindertijd en 3 het uitschakelen van het geweten. De enige norm die nog gelde was: doe datgene waarmee jouw sekspartner akkoord is.

Ook NU gebruikt men deze technieken.
1.Men breekt het schaamtegevoel bewust af op velerlei wijze. Bijvoorbeeld, het beleid inclusieve sportvereniging moeten de leerlingen van 1 tot 4 leerjaar zich samen omkleden voor gym en zwemmen, dus jongens en meisjes samen. We horen dat kinderen het daar moeilijk mee hebben en terecht.
Een Amerikaans professor in de pedagogie Neil Postman schrijft ‘Zonder ontwikkeld schaamtegevoel kan er geen kindertijd bestaan’. Een doordenkertje.
2. De seksuele begeertes worden vanaf de wieg geactiveerd. In het programma ‘‘k zag twee beren”  bespreekt men met de kleuters waar de gevoelige plekjes zijn .
Dr. Bea prijst zelfbevrediging aan als iets opwindends. Dit voor kinderen vanaf negen …  
Laat de kinderlijke onschuld intact.

3. Het uitschakelen van het geweten. De jongeren worden aangemoedigd filosofische, culturele en godsdienste grenzen overboord te gooien. Bijvoorbeeld

SENSOA plaatst seks buiten een vaste relatie.

Als seksualiteit gebeurt met wederzijdse goedkeuring, met een gelijkwaardige partner, dan krijgen ze groen licht volgens SENSOA. Jongeren mogen experimenteren, ervaring opdoen en uittesten of ze op mannen of vrouwen vallen. SENSOA schrijft letterlijk: “hun seksuele carrière begint”.
Dat seks vanaf 14 jaar is goedgekeurd, indien de partner maximaal twee jaar ouder is, is mede door het lobbyen van SENSOA tot stand gekomen.

De jongerensite WATWAT.be

De jongerensite ‘WatWat.be’, ook van SENSOA, geeft ‘praktijkgerichte’ seksualisering , waardoor onze jongeren soms te vroeg tot de praktijk overgaan (Bron>>). Wat je vindt op de website: masturberen kijkend naar porno, hoe moet ik tongzoenen, de eerste keer, experimenteren zodat je weet op wie je valt, … duidelijk allemaal gericht op de praktijk, maar grenzeloos en dit voor jongeren vanaf 11 jaar.  We stellen ons ernstige vragen bij deze aanbevelingen.  

Allesoverseks.be
Dan hebben we het nog niet gehad over de site ‘Allesoverseks.be’, ook een site opgemaakt door SENSOA. Ze gaan ook voluit voor ‘praktijkgerichte’ seksualisering.
Onder de link ‘experimenteren met seks’ voor jongeren van 15 tot 17 jaar wordt doorverwezen naar die site. Daar vind je begrippen zoals: ‘darkrooms, trio’s, groepsseks, parenclub (partnerruil)’. Voorts vinden we op die site onder de link ‘sekstechnieken’ enkele aanbevelingen die we liever niet opsommen, maar die helemaal niets meer met seks te maken hebben. Dat staat niet in de leerplannen, maar dit is wel inhoud door SENSOA opgesteld, waar ze naar doorverwijzen. Dit wordt allemaal genormaliseerd onder de noemer ‘diversiteit’ en ‘inclusie’, de nieuwe ‘modewoorden’ om grenzen te verleggen.

Het raadplegen van deskundigen.

SENSOA doet enkel een beroep op haar eigen deskundigen. Zij raadplegen geen deskundigen  met een andere opinie. Veel wetenschappers maken zich nochtans zorgen over deze evolutie. De lijst van mensen die ons steunt blijft maar groeien: psychologen, psychiaters, dokters, kinderverzorgsters, leerkrachten, directies. We willen binnenkort een open brief sturen naar de minister van Onderwijs ondertekend door professionals, leerkrachten, directie, ouders, .

Filosofe Griet Vandermassen heeft deze week haar bezwaren geuit op het EVRAS-programma in de Standaard. Ze zegt “EVRAS is meer ideologisch dan wetenschappelijk.” Er schuilt een politieke agenda achter.

Ouders willen hun kinderen beschermen.
Jongeren worden een foute ideologie bijgebracht die levenslang kan blijven doorwerken.

Ouders willen hun kinderen beschermen tot ze seksueel volwassen zijn (16 jaar) en vrijwaren van psychische en fysische schade.

In het boek ‘Verstrikt’  van J. S. Mcilhaney vindt je  het nieuw wetenschappelijk onderzoek over de gevolgen van vrije seks voor onze kinderen. Een aanrader. Staat op onze website.

De rechten van de ouders?

Het didactisch materiaal en de opleidingen die door Sensoa ter beschikking worden gesteld aan leerkrachten zijn weinig transparant. Dat wekt argwaan op bij de ouders.
Ook worden de ouders niet of weinig op voorhand ingelicht over de inhoud van die lessen.

De school
-Op een ouderraad kan je even aftoetsen wat de inhoud is van de seksuele voorlichting.
Als de school bij de essentie blijft, steun ze daarin.
Zoniet, probeer hen uit te leggen dat de grondwet neutraal onderwijs garandeert en dat Sensoa niet neutraal is.
-Geef de directie ook zo’n flyer met de enquête. Dan gaan ze zelf de inhoud van de leerplannen leren kennen.
-Iemand vertelde me dat ze naar de directie was gegaan om haar bezorgdheid te uiten. De directrice zei zelf ‘We zullen de ouders nodig hebben die ons steunen’!
Dus wees niet bang om erover te praten. Het schoolhoofd is er ook mee bezig. Maar vriendelijk, tactvol.

Geen paniek,
Ouders kunnen een krachtig tegenwicht vormen door thuis andere normen voor te leven. Hou vast aan jouw normen en leg uit waarom. Praat met je kinderen hierover.

Op onze website www.bezorgdeouders.be onder ‘Raad voor ouders’ vind je goede informatie over relationele en seksuele opvoeding.
-Boeken die je erbij helpen.
-Alternatieve Organisaties die ook relationeel en seksuele voorlichting geven op scholen.
-Webinars, waar we deskundigen aan het woord laten.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van onze acties

Aan de Overheid vragen we

·        dat jongeren op de gepaste leeftijd evenwichtige informatie krijgen over seksuele en relationele ontwikkeling

·         dat deskundigen en ouders het lesmateriaal mogen doorlichten, zodat de inhoud algemeen aanvaardbaar wordt

·         Dat Sensoa geen monopolie krijgt om leerkrachten te ondersteunen.

Enquête EVRAS/SENSOA

De korte enquête ‘Moeten scholen expliciete seksuele vorming geven vanaf de kleuterklas?’ licht de inhoud door van de leerplannen seksuele opvoeding.

Daar kan je jouw mening op aanduiden (ja/nee/geen mening).

Je zal daar een aantal stellingen zien die in de pers verzwegen worden.

De actie loopt nog altijd door.
Hier vind je de enquête>>

Translate >